بازديد معاون سياستي امنيتي استاندار و جمعي از مديران استانداري و ادارات استان از فعاليت‌ها و خدمات الكترونيك سازمان فاوا شهرداري يزد

یزدفردا:جمعي از روساي استانداري يزد و نيز نمايندگان ادارات استان طي جلسه‌اي از نزديك با فعاليت‌ها و خدمات الكترونيك سازمان فاوا شهرداري يزد آشنا شدند. به گزارش روابط عمومي سازمان فاوا در اين بازديد كه روز گذشته با هدف آشنايي با فعاليت‌هاي شهرداري يزد در توليد نقشه GIS به روز شهر يزد و نيز روند اجرايي پروژه نظارت تصويري و هوشمندسازي تقاطع‌ها با حضور جناب آقاي دشتي معاون سياسي امنيتي استاندار و ساير مديران از استانداري و نهادهاي استان، تني چند از اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد و هيات مديره سازمان فاوا صورت گرفت. ابتدا مهدي فعالي مديرعامل سازمان فاوا طي سخناني فعاليت‌هاي سازمان را در راستاي بندهاي 15 و 25 سياست‌هاي كلي نظام طبق فرمايشات مقام معظم رهبري، كه همانا الكترونيكي كردن كارها و يكپارچه‌سازي اطلاعات است و نيز اهداف دولت محترم كه بر مبناي الكترونيكي كردن كارهاست برشمرد و به ارائه مختصري از گزارش عملكرد سازمان در زمينه‌هاي سخت‌افزاري و ارتباطي، نرم‌افزارهاي تخصصي، GIS، امنيت اطلاعات، سيستم جامع اتوماسيون اداري مالي، سيستم جامع شهرسازي و خدمات الكترونيك تحت وب پرداخت.

وي سپس به صورت زنده و با ارتباط مستقيم تصويري به معرفي پروژه نظارت تصويري و هوشمندسازي تقاطع‌ها پرداخت و در پايان نيز نقشه GIS Ready شهر يزد را كه حاوي 69 لايه اطلاعاتي است و هر لحظه در حال به‌روز رساني مي‌باشد را ارائه نمود.
مديرعامل سازمان فاوا با اشاره به تفاهم‌نامه‌هاي منعقده فيمابين شهرداري و سازمان ثبت اسناد و سازمان آب و ايجاد لايه‌هاي كدپستي، برق، گاز و تلفن بر روي نقشه، اشاره نمود كه يك گام موثر در راستاي شهرالكترونيك برداشته شده كه اميد است با ادامه اين همكاري بتوان شهري پويا بوجود آورد.
سپس آقاي خباززاده عضو شوراي اسلامي شهر و نيز نماينده اين شورا در سازمان طي سخناني ديدگاه اعضاي دوره سوم شورا را نيل به شهر الكترونيك و شهرداري الكترونيك دانست و انتخاب مهندس ميروكيلي را جهت رسيدن به دستاوردها و طرح‌هاي نوآورانه در زمينه فناوري اطلاعات در شهرداري عنوان كرد.
درپايان اين جلسه نيز جناب آقاي دشتي طي سخناني ضمن تشكر از شوراي شهر، شهردار و مسئولان شهرداري و پرسنل سازمان فاوا جهت اقدامات انجام شده افزود، قطعا كارهايي كه در زمينه فناوري اطلاعات انجام مي‌شود چون با هدف خدمت‌رساني باكيفيت تر، سريع‌تر و بموقع انجام مي‌شود، توسعه و به‌روزرساني آن بايد در اولويت قرار گيرد. وي سپس فرهنگسازي و نحوه بهره‌برداري از سيستم را هم‌زمان با ايجاد و توسعه سيستم به عنوان امري مهم برشمرد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا